Inhoudsopgave van: Bij mijn nieuwe host werkt het uploaden niet, bij mijn oude wel
Categorie: Algemeen | Tags: bestanden, firewall, hosting, media, migratie, plaatjes, uploaden
Ben je recent verhuisd naar een nieuwe hosting aanbieder? Gefeliciteerd! Dubbel gefeliciteerd als je voor ons hebt gekozen 🙂
Soms kan het voorkomen dat je uploads na het verhuizen ineens niet meer werken, wij laten zien hoe je dat makkelijk kan oplossen.
Laten we eerst de makkelijkste afvinken:
- Is er wel genoeg opslagruimte (ook wel diskruimte of schijfruimte genoemd) ?
Is genoeg upload ruimte? Top, dan hebben we het bestandssysteem met haar rechten
- Bestaat je wp-content/uploads map wel?
- En .. staan de eigenaarsrechten goed (dus niet iets als www-user, apache; maar iets als mijnsite als bestands en map eigenaar) ?
Hier kan je webhost je mee helpen, maar bij een goede webhost staat dit meteen al goed.
Ook in orde? Super, dan kan het zijn dat WordPress het oude pad op het vorige bestandssysteem nog heeft onthouden.
Stel je site staat nu onder:
/home/mijnsite/domains/mijnsite.nl/www/
Maar bij de oude host stond hij onder:
/var/www/m/mijnsite.nl/public_html/
Dan kan het zijn dat WordPress het oude pad wil bewandelen om naar de wp-content/uploads map te gaan. En als dat pad niet bestaat, dan gaat het mis. Dit is als volgt op te lossen:
Kijk bij je instellingen van media of daar een veld staat met een foldernaam, en maak het veld leeg. In het plaatje hieronder staat de waarde "media", dat veld moet je leegmaken en daarna het formulier opslaan.

Kun je wel bij instellingen naar Media, maar zie je dat invulveld niet? Geen paniek, bezoek je favoriete database tool (zoals Phpmyadmin of Adminer), en zoek in de options tabel naar de rij waar de option_name gelijk is aan upload_path.
Je zult dan het oude pad zien, maak de option_value leeg en sla op.
Dus als je dit ziet:
Maak er dit van:
Klaar!
Werkt het alsnog niet? Laat dan onze WordPress experts kijken naar de oorzaak, wellicht is het een plugin die lastig doet of is uw bestand te groot om te uploaden (ook al is er ruimte genoeg op de server) .. en wellicht is er een firewall die roet in het eten gooit.
Laat een WordPress expert naar mijn probleem kijken
Geef je reactie
Als je dit artikel leuk vond, dan moet je deze speciaal geselecteerde artikelen ook lezen!
Alles zo gedaan , en de tekst en het aanvinkvakje staat er ook. Alleen de woorden algemene voorwaarden is geen link geworden.
De klant kan er dus niet op klikken zodat hij naar de betreffende pagina gaat.
Ik denk dat je je vertaling moet bijwerken voor WooCommerce -> die procent "s" is de link naar je pagina.
grep -r 'en ga hiermee'
Binary file wp-content/languages/plugins/woocommerce-nl_NL.mo matches
wp-content/languages/plugins/woocommerce-nl_NL.po:msgstr "Ik heb de %s van de website gelezen en ga hiermee akkoord"
Ik wil dat graag i.c.m. met Mollie voor elkaar krijgen, maar de 'Afrekenen' tab staat er bij mij niet tussen, wel 'Betalingen', maar daar kan ik dit niet aangeven.
Hi Erwin,
kijk dan even bij Geavanceerd (zie screenshot 2) , daar staat het momenteel.
Beste,
alsook bij mij verschijnt er geen knopje om algemene voorwaarde te kunnen ondertekenen.
Mvg Niels
Is dit ook bij het storefront of twenty-twenty thema zo?
Als ik nu op een paar shops kijk werkt deze oplossing nog steeds.