Ben je recent verhuisd naar een nieuwe hosting aanbieder? Gefeliciteerd! Dubbel gefeliciteerd als je voor ons hebt gekozen 🙂
Soms kan het voorkomen dat je uploads na het verhuizen ineens niet meer werken, wij laten zien hoe je dat makkelijk kan oplossen.


Laten we eerst de makkelijkste afvinken:

  • Is er wel genoeg opslagruimte (ook wel diskruimte of schijfruimte genoemd) ?

Is genoeg upload ruimte? Top, dan hebben we het bestandssysteem met haar rechten

  • Bestaat je wp-content/uploads map wel?
  • En .. staan de eigenaarsrechten goed (dus niet iets als www-user, apache; maar iets als mijnsite als bestands en map eigenaar) ?
    Hier kan je webhost je mee helpen, maar bij een goede webhost staat dit meteen al goed.

Ook in orde? Super, dan kan het zijn dat WordPress het oude pad op het vorige bestandssysteem nog heeft onthouden.

Stel je site staat nu onder:
/home/mijnsite/domains/mijnsite.nl/www/
Maar bij de oude host stond hij onder:
/var/www/m/mijnsite.nl/public_html/

Dan kan het zijn dat WordPress het oude pad wil bewandelen om naar de wp-content/uploads map te gaan. En als dat pad niet bestaat, dan gaat het mis. Dit is als volgt op te lossen:

Kijk bij je instellingen van media of daar een veld staat met een foldernaam, en maak het veld leeg. In het plaatje hieronder staat de waarde "media", dat veld moet je leegmaken en daarna het formulier opslaan.

Source: https://phpmatters.com/wp-content/uploads/2014/10/wp-original-media-path-image-.png
Source: https://phpmatters.com/wp-content/uploads/2014/10/wp-original-media-path-image-.png

 

Kun je wel bij instellingen naar Media, maar zie je dat invulveld niet? Geen paniek, bezoek je favoriete database tool (zoals Phpmyadmin of Adminer), en zoek in de options tabel naar de rij waar de option_name gelijk is aan upload_path.
Je zult dan het oude pad zien, maak de option_value leeg en sla op.

Dus als je dit ziet:

wordpress-media-upload-path

Maak er dit van:

wordpress-media-upload-path-leegmaken

 

Klaar!

 

Werkt het alsnog niet? Laat dan onze WordPress experts kijken naar de oorzaak, wellicht is het een plugin die lastig doet of is uw bestand te groot om te uploaden (ook al is er ruimte genoeg op de server) .. en wellicht is er een firewall die roet in het eten gooit.

Laat een WordPress expert naar mijn probleem kijken


Geef je reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Geef je reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Ervaringen van anderen

Lees ook

  • Aangesloten bij Webwinkelkeur

    Algemeen

    Goed nieuws! ManagedWPHosting is sinds september dit jaar aangesloten bij Stichting Webwinkelkeur als lid. Een topbeslissing, want wij worden extra gecontroleerd en jij kunt ons als kundige leverancier extra waarderen met een online review! Daarmee help je anderen ook een juiste beslissing te maken en voor ons te kiezen voor WordPress webhosting. Zien we je review straks […]

  • WooCommerce algemene voorwaarden knopje bij checkout

    WooCommerce webshop

    Heb je een mooie WooCommerce webshop? Mooi! Super flexibel, en fijn in te stellen. Je kunt ook iDeal betalingen ontvangen via bijvoorbeeld Mollie. Wist je dat je bij de "checkout" een knopje kunt krijgen met "Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ik ga hiermee akkoord" ? Ook bekend als "ik ga akkoord met de algemene […]

  • Domein doorstuur bij een tweede of extra domein

    Plugin

    Stel, je hebt een mooie WordPress site op www.domein1.nl en heb ook domein-1.com (of domein2.be). Als deze is toegevoegd aan je hostingpakket gaat WordPress keurig laden. Maar hoe zorg je dat iedereen altijd uitkomt op www.domein1.nl ?